ru by

Адрас адміністрацыі:

246050, г. Гомель, вул. Білецкага, 10

Тэлефон прыёмнай:
8-(0232) 28-48-00

Палацава-паркавы ансамбль Румянцавых-Паскевічаў
Палацава-паркавы ансамбль Румянцавых-Паскевічаў
Галоўная / Грамадства / Сацыяльная абарона насельніцтва / Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога

Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога


Указ Президента Республики Беларусь от 19 января 2012 года "О государственной социальной помощи" с изменениями и дополнениями

Совершенствование порядка предоставления государственной адресной социальной помощи

Пералік нарматыўных прававых актаў, паводле якіх вырабляецца прызначэнне дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі:

-Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 26 красавіка 2010г. № 200 «Аб адміністрацыйных працэдурах, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян»;

-Указ Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 19 студзеня 2012 года. № 41 «Аб дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамозе»;

-Палажэнне аб парадку прадастаўлення дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі, зацверджанае Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 19 студзеня 2012 года. № 41;

- Палажэнне аб парадку ўліку даходаў і разліку сярэднедушавога даходу сям'і (грамадзяніна) для прадастаўлення дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі, зацверджанае пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 28 сакавіка 2012 года. № 274

Віды дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі:

Штомесячная сацыяльная дапамога

Штомесячная сацыяльная дапамога* прадастаўляецца сем'ям і грамадзянам, пры ўмове, што іх сярэднедушавы даход па аб'ектыўных прычынах ніжэй бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, зацверджанага Ўрадам Рэспублікі Беларусь (далей – крытэрый патрэбнасці).

* Для мэт гэтага Указа пад штомесячным сацыяльным дапаможнікам разумеецца гарантаваная дзяржавай выплата сям'і (грамадзяніну) для павелічэння яе (яго) аб'ектыўна малых даходаў да ўзроўню бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва пры ўмове рэалізацыі сям'ёй (грамадзянінам) правы на атрыманне ў адпаведнасці з заканадаўствам аліментаў на непаўналетніх дзяцей, пенсій (акрамя выпадкаў неатрымання дзяржаўнай пенсіі пры працягу працы пасля набыцця права на пенсію па узр сту на агульных падставах у мэтах павелічэння памеру такой пенсіі), дапамог.

Памер штомесячнай сацыяльнай дапамогі на кожнага члена сям'і (грамадзяніна):

складае дадатную розніцу паміж крытэрыем патрэбнасці і сярэднедушавым даходам сям'і (грамадзяніна), а таксама пералічваецца пры павелічэнні крытэрыю патрэбнасці ў перыяд прадастаўлення штомесячнай сацыяльнай дапамогі.

Аднаразовая дапамога

Аднаразовая сацыяльная дапамога прадастаўляецца сем'ям (грамадзянам), якія апынуліся па аб'ектыўных прычынах у цяжкай жыццёвай сітуацыі, якая парушае нармальную жыццядзейнасць**, пры ўмове, што іх сярэднедушавы даход складае не больш 1,5 велічыні крытэрыю патрэбнасці.

**Для мэтаў гэтага Указа пад цяжкай жыццёвай сітуацыяй, якая парушае нармальную жыццядзейнасць сям'і (грамадзяніна), маюцца на ўвазе аб'ектыўныя абставіны, складаныя для самастойнага вырашэння:

поўная непрацаздольнасць па прычыне інваліднасці або дасягнення грамадзянамі 80-гадовага ўзросту;

няздольнасць да самаабслугоўвання ў сувязі з захворваннем, для лячэння якога патрабуецца працяглае прымяненне лекавых сродкаў;

прычыненне шкоды жыццю, здароўю, маёмасці ў выніку стыхійных бедстваў, катастроф, пажараў і іншых надзвычайных сітуацый (абставін) непераадольнай сілы (форс-мажор), супрацьпраўных дзеянняў іншых асоб;

іншыя аб'ектыўныя абставіны, якія патрабуюць матэрыяльнай падтрымкі.

Памер аднаразовай сацыяльнай дапамогі ўстанаўліваецца ў залежнасці ад цяжкай жыццёвай сітуацыі, у якой знаходзіцца сям'я (грамадзянін), у суме, якая не перавышае 10-кратнага памеру бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, дзеючага на дату прыняцця рашэння аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе аднаразовай сацыяльнай дапамогі.

Сацыяльная дапамога для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў

Сацыяльная дапамога для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў прадастаўляецца незалежна ад велічыні сярэднедушавога даходу сям'і (грамадзяніна) дзецям-інвалідам ва ўзросце да 18 гадоў, якія маюць IV ступень страты здароўя, інвалідам I групы, акрамя асоб, інваліднасць якіх наступіла ў выніку супрацьпраўных дзеянняў, па прычыне алкагольнага, наркатычнага, таксічнага ап'янення, членашкодніцтва, на падставе індывідуальнай праграмы рэабілітацыі інваліда або заключэння ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі дзяржаўнай арганізацыі аховы здароўя аб патрэбнасці ў падгузнікаў і дакументаў, якія пацвярджаюць выдаткі на іх набыццё.

Памер сацыяльнай дапамогі для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў устанаўліваецца ў суме, якая не перавышае 1,5-кратнага памеру бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, дзеючага на дату прыняцця рашэння аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе дадзенага сацыяльнага дапамогі.


Забеспячэнне прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця

Забеспячэнне прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця прадастаўляецца сем'ям, якія маюць па аб'ектыўных прычынах сярэднедушавы даход ніжэй крытэрыю патрэбнасці.

Сем'ям пры нараджэнні і выхаванні двойні або больш дзяцей такая дапамога прадастаўляецца незалежна ад велічыні сярэднедушавога даходу.

Дзеці-сіроты і дзеці, якія засталіся без апекі бацькоў, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні ў дзіцячых інтэрнатных установах (дамах дзіцяці, сацыяльна-педагагічных установах, школах-інтэрнатах для дзяцей-сірот і дзяцей, якія засталіся без апекі бацькоў, дапаможных школах-інтэрнатах, спецыяльных агульнаадукацыйных школах-інтэрнатах, спецыяльных вучэбна-выхаваўчых установах, спецыяльных лячэбна-выхаваўчых установах і іншых установах, якія забяспечваюць ўмовы для пражывання (ўтрымання) дзяцей), апякунскіх, прыёмных сем'ях, дзіцячых дамах сямейнага тыпу, не маюць права на атрыманне дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця.

Права на дзяржаўную адрасную сацыяльную дапамогу ў адпаведнасці з гэтым Указам маюць грамадзяне Рэспублікі Беларусь, замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якія пастаянна пражываюць у Рэспубліцы Беларусь.



АДМІНІСТРАЦЫЙНАЯ ПРАЦЭДУРА 2.33.1

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам, неабходныя для прыняцця рашэння аб прадастаўленні (аб адмове ў падаванні) дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе штомесячнай і (або) аднаразовай сацыяльных дапамог:

• заяву;

• пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу заяўніка і членаў яго сям'і (для непаўналетніх дзяцей ва ўзросце да 14 гадоў - пры яго наяўнасці), даведка аб вызваленні - для асоб, вызваленых з месцаў пазбаўлення волі;

• пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці - для асоб, якія маюць дзяцей ва ўзросце да 18 гадоў (для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца ў Рэспубліцы Беларусь, - пры яго наяўнасці);

• пасведчанне аб устанаўленні бацькоўства - для жанчын, якія нарадзілі дзяцей па-за шлюбам, у выпадку, калі бацькоўства ўстаноўлена;

• пасведчанне аб заключэнні шлюбу - для асоб, якія знаходзяцца ў шлюбе (для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца ў Рэспубліцы Беларусь, - пры яго наяўнасці);

• копія рашэння суда аб скасаванні шлюбу або пасведчанне аб скасаванні шлюбу - для асоб, расторгнувших шлюб;

• копія рашэння суда аб усынаўленні (удачарэнні) - для сем'яў, якія ўсынавілі (удочеривших) дзяцей;

• копія рашэння мясцовага выканаўчага і распарадчага органа аб устанаўленні апекі - для асоб, прызначаных апекунамі дзіцяці;

• пасведчанне інваліда - для інвалідаў;

• пасведчанне дзіцяці-інваліда - для дзяцей-інвалідаў;

• пасведчанне аб дзяржаўнай рэгістрацыі індывідуальнага прадпрымальніка - для індывідуальных прадпрымальнікаў;

• працоўная кніжка (пры яе наяўнасці) - для непрацуючых грамадзян і непрацуючых членаў сям'і (выпіска (копія) з працоўнай кніжкі або іншыя дакументы, якія пацвярджаюць занятасць, - для працаздольных грамадзян;

• звесткі аб атрыманых даходах кожнага члена сям'і за 12 месяцаў, якія папярэднічаюць месяцу звароту (для сем'яў (грамадзян), у якіх член сям'і (грамадзянін) звольнены з працы (службы) у сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, натарыуса, які ажыццяўляе натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, адваката, які ажыццяўляе адвакацкую дзейнасць індывідуальна, спыненнем дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва або іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаны ых у іншай мясцовасці, скарачэннем колькасці або штату работнікаў, - за 3 месяцы, якія папярэднічаюць месяцу звароту), акрамя звестак аб памерах пенсій з улікам надбавак, даплат i павышэнняў, дапамог па догляду інвалідаў I групы або асобаў, якiя дасягнулi 80-гадовага ўзросту, дапамог, што выплачваюцца згодна з Законам Рэспублікі Беларусь ад 29 снежня 2012 «Аб дзяржаўных дапамогах сем'ям, якія выхоўваюць дзяцей» (за выключэннем дапамогі жанчынам, якія сталі на ўлік у дзяржаўных арганізацыях аховы здароўя да 12-тыднёвага тэрміну цяжарнасці, дапамогі ў сувязі з нараджэннем дзіцяці), з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 9 снежня 2014 г. № 572 «Аб дадатковых мерах дзяржаўнай падтрымкі сем'яў, якія выхоўваюць дзяцей», якія выплачваюцца і далучаюцца да матэрыялаў справы органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне;

• даведкі аб рэалізацыі прадукцыі жывёльнага паходжання (за выключэннем малака), пладоў і прадукцыі асабістай падсобнай гаспадаркі, прадуктаў прамысловай дзейнасці - у выпадку рэалізацыі ўказанай прадукцыі;

• дагавор аб падрыхтоўцы спецыяліста (рабочага, служачага) на платнай аснове - для студэнтаў, якія атрымліваюць адукацыю на платнай аснове з прыцягненнем крэдыту на льготных умовах для аплаты першай вышэйшай адукацыі ці за кошт сродкаў юрыдычных асоб, а таксама фізічных асоб, якія вядуць з імі паасобнае гаспадарка;

• дагавор рэнты і (або) пажыццёвага ўтрымання з утрыманнем - для грамадзян, якія заключылі згаданы дагавор;

• дагавор найму (паднайму) жылога памяшкання - для грамадзян, якія здавалі па дагавору найму (паднайму) жылое памяшканне на працягу 12 месяцаў, якія папярэднічаюць месяцу звароту (для грамадзян, звольненых з працы (службы) у сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, натарыуса, які ажыццяўляе натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, адваката, які ажыццяўляе адвакацкую дзейнасць індывідуальна, спыненнем дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва ці іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаных у іншай мясцовасці, скарачэннем колькасці або штату работнікаў, - на працягу 3 месяцаў, якія папярэднічаюць месяцу звароту).

Прыём заяў – вул. Ірынінская,9, кабінет №8, тэлефон 34 20 23 c панядзелка па пятніцу з 8:00 да 13:00 і з 14:00 да 17:30.


АДМІНІСТРАЦЫЙНАЯ ПРАЦЭДУРА 2.33.2

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам, неабходныя для прыняцця рашэння аб прадастаўленні (аб адмове ў падаванні) дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе сацыяльнай дапамогі для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў:

• заяву;

• пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу (у дачыненні да дзяцей-інвалідаў ва ўзросце да 14 гадоў, - пашпарт або іншы дакумент, які сведчыць асобу і (або) паўнамоцтвы іх законных прадстаўнікоў);

• пасведчанне інваліда - для інвалідаў I групы;

• пасведчанне дзіцяці-інваліда - для дзяцей-інвалідаў ва ўзросце да 18 гадоў;

• пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці - пры набыцці падгузнікаў для дзіцяці-інваліда;

• дакументы, якія пацвярджаюць выдаткі на набыццё падгузнікаў, устаноўленыя ў адпаведнасці з заканадаўствам, з абавязковым указаннем наймення набытага тавару ў Рэспубліцы Беларусь;

• індывідуальная праграма рэабілітацыі інваліда або заключэнне ўрачэбна-кансультацыйнай камісіі дзяржаўнай арганізацыі аховы здароўя аб патрэбнасці ў падгузнікаў;

• пасведчанне на права прадстаўлення інтарэсаў падапечнага, даверанасць, аформленая ў парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам, дакумент, які пацвярджае сваяцкія адносіны, - для асоб, якія прадстаўляюць інтарэсы інваліда I групы.

Прыём заяў – вул Партовая,14, кабінет №1, тэлефон 34 57 42 c панядзелка па пятніцу з 8:00 да 13:00 і з 14:00 да 17:30

АДМІНІСТРАЦЫЙНАЯ ПРАЦЭДУРА 2.33.4

Дакументы, якія прадстаўляюцца грамадзянінам, неабходныя для прыняцця рашэння аб прадастаўленні (аб адмове ў падаванні) дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця:

• заяву;

• пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу заяўніка і членаў яго сям'і (для непаўналетніх дзяцей ва ўзросце да 14 гадоў - пры яго наяўнасці);

• выпіска з медыцынскіх дакументаў дзіцяці з рэкамендацыямі ўрача-педыятра ўчастковага (урача-педыятра, урача агульнай практыкі) па рацыёну харчавання дзіцяці;

• пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці - для асоб, якія маюць дзяцей ва ўзросце да 18 гадоў (для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца ў Рэспубліцы Беларусь, - пры яго наяўнасці);

• пасведчанне аб заключэнні шлюбу (для замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца ў Рэспубліцы Беларусь, - пры яго наяўнасці);

•копія рашэння суда аб скасаванні шлюбу альбо пасведчанне аб скасаванні шлюбу ці іншы дакумент, які пацвярджае катэгорыю няпоўнай сям'і, - для няпоўных сем'яў;

•копія рашэння суда аб усынаўленні (удачарэнні) - для сем'яў, якія ўсынавілі (удочеривших) дзяцей;

•копія рашэння мясцовага выканаўчага і распарадчага органа аб устанаўленні апекі - для асоб, прызначаных апекунамі дзіцяці;

• копія рашэння суда аб прызнанні бацькоўства або пасведчанне аб устанаўленні бацькоўства (у выпадку, калі бацькоўства ўстаноўлена небудзь прызнана ў судовым парадку), або даведка аб запісу акта аб нараджэнні (у выпадку, калі бацькоўства прызнана ў добраахвотным парадку);

•выпіска (копія) з працоўнай кніжкі або іншыя дакументы, якія пацвярджаюць занятасць працаздольнага бацькі ў поўнай сям'і альбо працаздольнага асобы, з якой маці не знаходзіцца ў зарэгістраваным шлюбе, але сумесна пражывае і вядзе агульную гаспадарку;

• дагавор найму (паднайму) жылога памяшкання - для грамадзян, якія здавалі па дагавору найму (паднайму) жылое памяшканне на працягу 12 месяцаў, якія папярэднічаюць месяцу звароту (для грамадзян, звольненых з працы (службы) у сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, натарыуса, які ажыццяўляе натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, адваката, які ажыццяўляе адвакацкую дзейнасць індывідуальна, спыненнем дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва ці іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаных у іншай мясцовасці, скарачэннем колькасці або штату работнікаў, - на працягу 3 месяцаў, якія папярэднічаюць месяцу звароту)

• дагавор рэнты і (або) пажыццёвага ўтрымання з утрыманнем - для грамадзян, якія заключылі згаданы дагавор;

• звесткі аб атрыманых даходах кожнага члена сям'і за 12 месяцаў, што папярэднічаюць месяцу звароту (для сем'яў, у якіх працаздольны бацька (працаздольнае асоба, з якой маці не знаходзіцца ў зарэгістраваным шлюбе, але сумесна пражывае і вядзе агульную гаспадарку) звольнены з работы (службы) у сувязі з ліквідацыяй арганізацыі, спыненнем дзейнасці індывідуальнага прадпрымальніка, натарыуса, які ажыццяўляе натарыяльную дзейнасць у натарыяльным бюро, адваката, які ажыццяўляе адвакацкую дзейнасць індывідуальна, спыненнем дзейнасці філіяла, прадстаўніцтва ці іншага адасобленага падраздзялення арганізацыі, размешчаных у іншай мясцовасці, скарачэннем колькасці або штату работнікаў, - за 3 месяцы, што папярэднічаюць месяцу звароту), акрамя звестак аб памерах пенсій з улікам надбавак, даплат і павышэнняў, дапамог па догляду за інвалідамі I групы або асобамі, якія дасягнулі 80-гадовага ўзросту, дапамог, што выплачваюцца згодна з Законам Рэспублікі Беларусь «Аб дзяржаўных дапамогах сем'ям, якія выхоўваюць дзяцей» (за выключэннем дапамогі жанчынам, якія сталі на ўлік у дзяржаўных арганізацыях аховы здароўя да 12-тыднёвага тэрміну цяжарнасці, і дапамогі ў сувязі з нараджэннем дзіцяці), Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 9 снежня 2014 г. № 572 «Аб дадатковых мерах дзяржаўнай падтрымкі сем'яў, якія выхоўваюць дзяцей», якія выплачваюцца і далучаюцца да матэрыялаў справы органамі па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, за выключэннем сем'яў пры нараджэнні і выхаванні двойні або больш дзяцей;

Прыём заяў – вул Ириниснкая, 9, кабінет №8, тэлефон 34 20 23 c панядзелка па пятніцу з 8:00 да 13:00 і з 14:00 да 17:30.

ПАРАДАК ПРЫНЯЦЦЯ РАШЭННЯ АБ ПРАДАСТАЎЛЕННІ (АБ АДМОВЕ Ў ПАДАВАННІ) ДЗЯРЖАЎНАЙ АДРАСНАЙ САЦЫЯЛЬНАЙ ДАПАМОГІ і яе выплата


Камісія прымае рашэнне аб прадастаўленні (аб адмове ў падаванні) дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі:

у працягу 5 працоўных дзён з дня падачы заявы аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі і прадстаўлення заяўнікам ўсіх дакументаў, неабходных для прадастаўлення дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі;

у працягу 5 рабочых дзён пасля атрымання апошняга неабходнага для прадастаўлення дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі дакумента ў выпадку, калі патрабаваныя дакументы запытваюцца органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне.

У выпадку распрацоўкі камісіяй план па самастойнаму паляпшэнню матэрыяльнага становішча для працаздольных членаў сям'і (грамадзян) такі план накіроўваецца заяўніку.
Рашэнне камісіі можа быць абскарджана ў камітэт па працы, занятасці і сацыяльнай абароне аблвыканкама (Мінскага гарвыканкама) (далей - камітэт). Пры нязгодзе з прынятым гэтым органам рашэннем спрэчка вырашаецца ў судовым парадку.
Штомесячная сацыяльная дапамога выплачваецца ў кожным месяцы на працягу перыяду яго прадастаўлення. Выплата штомесячнай сацыяльнай дапамогі, які прыпадае на месяц звароту, можа быць праведзена ў месяцы, наступным за месяцам звароту.
Пры павелічэнні ў перыядзе прадастаўлення штомесячнай сацыяльнай дапамогі найбольшай велічыні бюджэту пражытачнага мінімуму ў сярэднім на душу насельніцтва, зацверджанага Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь, за два апошнія кварталы па рашэнні камісіі памер такой дапамогі на кожнага члена сям'і (грамадзяніна) перерассчитывается з месяца, у якім адбылося павелічэнне крытэрыю патрэбнасці.
Адначасовая сацыяльная дапамога выплачваецца не пазней 10 рабочых дзён пасля прыняцця камісіяй адпаведнага рашэння.

Дзяржаўная адрасная сацыяльная дапамога ў выглядзе штомесячнай і (або) аднаразовай сацыяльных дапамог:
у грашовай наяўнай форме выплачваецца выплачваецца па выбары заяўніка праз аб'екты паштовай сувязі рэспубліканскага ўнітарнага прадпрыемства паштовай сувязі «Белпошта» або філіялы адкрытага акцыянернага таварыства «Ашчадны банк «Беларусбанк» і іх структурныя падраздзяленні, а адзінокім інвалідам I, II групы і грамадзянам, якія дасягнулі 70-гадовага ўзросту, аднаму з бацькоў у няпоўнай сям'і, які з'яўляецца інвалідам I, II групы або якая ажыццяўляе догляд за дзіцем-інвалідам ва ўзросце да 18 гадоў, сем'ям, якія выхоўваюць непаўналетніх дзяцей (дзіцяці), у якіх абодва бацькі (маці (мачаха), бацька (айчым) у поўнай сям'і альбо адзіны з бацькоў у няпоўнай сям'і, усынавіцелю (удочеритель) з'яўляюцца інвалідамі I або II групы, а таксама калі адзін з бацькоў у поўнай сям'і з'яўляецца інвалідам I групы, а другі ажыццяўляе догляд за ім і атрымлівае дапамогу, прадугледжанае заканадаўствам, такая дапамога можа выплачвацца праз арганізацыі, якія ажыццяўляюць дзейнасць па дастаўцы пенсій і дапамог (пры іх наяўнасці), без збірання платы з атрымальніка дапамогі;
у натуральнай форме прадастаўляецца сем'ям (грамадзянам) па картках ўліку, спісах і ведомостям, якія складаюцца і запаўняюцца спецыялістамі органа па працы, занятасці і сацыяльнай абароне, тэрытарыяльнага цэнтра сацыяльнага абслугоўвання насельніцтва і захоўваюцца ў справах аб прадстаўленай дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе штомесячнай і (або) аднаразовай сацыяльных дапамог.
Пры змене атрымальнікам штомесячнай сацыяльнай дапамогі месца жыхарства з выездам за межы адміністрацыйнага раёна ён звяртаецца ў орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па новым месцы рэгістрацыі з заявай аб аднаўленні выплаты штомесячнай сацыяльнай дапамогі па новым месцы жыхарства па форме заявы аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе штомесячнай і (або) аднаразовай сацыяльных дапамог, зацвярджаецца Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны.
Сацыяльная дапамога для кампенсацыі затрат на набыццё падгузнікаў у грашовай наяўнай форме выплачваецца не пазней 10 рабочых дзён пасля прыняцця камісіяй адпаведнага рашэння па выбары заяўніка праз аб'екты паштовай сувязі рэспубліканскага ўнітарнага прадпрыемства паштовай сувязі «Белпошта» або філіялы адкрытага акцыянернага таварыства «Ашчадны банк «Беларусбанк» і іх структурныя падраздзяленні, а таксама праз арганізацыі, якія ажыццяўляюць дзейнасць па дастаўцы пенсій і дапамог (пры іх наяўнасці), без збірання платы з атрымальніка гэтага сацыяльнага дапамогі.
 
Сацыяльная дапамога для пакрыцця выдаткаў на набыццё падгузкаў інвалідам I групы, якiя адбываюць пакаранне ў месцах пазбаўлення волі, прадастаўляецца шляхам пералічэння грашовых сродкаў на бягучы кошт папраўчай установы, адкрыты ў філіяле адкрытага акцыянернага таварыства «Ашчадны банк« Беларусбанк »(яго структурным падраздзяленні) для ўліку асабістых грошай такіх асоб, і залічваецца на іх асабісты рахунак.    
 
Выдача прадуктаў вырабляецца арганізацыямі гандлю ў адпаведнасці са спісамі і персанальнай ведамасцю выдачы прадуктаў харчавання дзецям першых двух гадоў жыцця. Тэрмін дзеяння такой ведамасці - каляндарны месяц.    
 
Перыядычнасць атрымання прадуктаў на працягу кожнага месяца шасцімесячнага перыяду вызначаецца іх атрымальнікам.  
 
У выпадку неатрымання прадуктаў на працягу месяца атрымальнікі страчваюць права на іх атрыманне за гэты месяц.  
 
Прадукты ў арганізацыі гандлю адпускаюцца ў межах нормы водпуску ў ўпакоўках наяўнага ў асартыменце аб'ёму расфасоўкі. Калі норма водпуску прадуктаў складае менш аб'ёму упакоўкі, водпуск ўпакоўкі гэтага віду прадукту не вырабляецца.  
 
Выбар сухой сумесі для дзіцячага харчавання ажыццяўляецца па меркаванні атрымальніка прадуктаў.    
Замена прадуктаў, прадугледжаных у прыкладных наборах, іншымі прадуктамі не дапускаецца.
Пры пераездзе дзіцяці ў іншы адміністрацыйны раён (пастаянна ці часова) атрымальнік прадуктаў звяртаецца ў орган па працы, занятасці і сацыяльнай абароне па новым месцы рэгістрацыі з заявай аб аднаўленні забеспячэння прадуктамі харчавання па новым месцы жыхарства па форме заявы аб прадастаўленні дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця, што зацвярджаецца Міністэрствам працы і сацыяльнай абароны.

СПЫНЕННЕ ПРАДАСТАЎЛЕННЯ ДЗЯРЖАЎНАЙ АДРАСНАЙ САЦЫЯЛЬНАЙ ДАПАМОГІ

Выплата дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе штомесячнай сацыяльнай дапамогі спыняецца ў выпадку смерці атрымальніка штомесячнай сацыяльнай дапамогі альбо яго добраахвотнага адмовы ад прадстаўленай дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі.
Пры выяўленні органам па працы, занятасці і сацыяльнай абароне абставінаў, якія цягнуць за сабой страту сям'ёй (грамадзянінам) права на штомесячная сацыяльная дапамога, выплата гэтай дапамогі сям'і (грамадзяніну) спыняецца з месяца, наступнага за месяцам, у якім узніклі такія абставіны, а залішне выплачаныя сумы падлягаюць вяртанню грамадзянінам на разліковы рахунак органа па працы, занятасці і сацыяльнай абароне.
Пры надыходзе да выплаты аднаразовай сацыяльнай дапамогі, сацыяльнай дапамогі для пакрыцця затрат на набыццё падгузнікаў абставінаў, якія цягнуць за сабой страту заяўнікам права на такую дапамогу, яго выплата не вырабляецца, а выплачаныя сумы падлягаюць вяртанню.
У выпадку смерці грамадзяніна, які меў права на сацыяльную дапамогу для пакрыцця затрат на набыццё падгузнікаў, выплата такой дапамогі членам сям'і (апекуна (папячыцеля), прадстаўніку) не вырабляецца.
 
Прадастаўленне дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі ў выглядзе забеспячэння прадуктамі харчавання дзяцей першых двух гадоў жыцця спыняецца па рашэнні камісіі пры надыходзе наступных абставін:    
 
у выпадку канфіскацыі дзіцяці з сям'і - на падставе інфармацыі, якая прадстаўляецца камісіяй па справах непаўналетніх;    
 
пры адмове бацькоў ад дзіцяці, адабранні дзіцяці з сям'і, памяшканні дзіцяці ў дзіцячую інтэрнатную ўстанова, прыёмную, апякунскую сям'ю, дзіцячы дом сямейнага тыпу - на падставе інфармацыі, якая прадстаўляецца органамі апекі і папячыцельства;  
 
пры памяшканні дзіцяці ва ўстанову аховы здароўя (на тэрмін больш за адзін месяц), у выпадку смерці дзіцяці - на падставе інфармацыі, якая прадстаўляецца арганізацыямі аховы здароўя;    
 
у выпадку афармлення дзіцяці ва ўстанову адукацыі, іншую арганізацыю, да індывідуальнага прадпрымальніка, якім у адпаведнасці з заканадаўствам прадастаўлена права ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць, пры рэалізацыі імі адукацыйных праграм дашкольнай адукацыі і спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі з працягласцю знаходжання 24 гадзіны - на падставе інфармацыі, якая прадстаўляецца бацькамі.  
 
У выпадку адмовы ад вяртання ў добраахвотным парадку выплачаных (залішне выплачаных) сум дзяржаўнай адраснай сацыяльнай дапамогі яны спаганяюцца ў судовым парадку.